DERS: HAYAT BİLGİSİ
GEZİ ÖNCESİ (Okulda)
ETKİNLİK 1.
ETKİNLİK TÜRÜ: Oyun
ETKİNLİK ADI: ZAMAN YOLCULUĞU
SINIF DÜZEYİ: 2 ve 3
AMAÇ: Öğrencilerin gezi öncesi müze hakkındaki önbilgilerinin ortaya çıkarılmasını sağlamak,
* Müzedeki nesnelerin geçmişin belgeleri olarak önemini ve değerli olduğunu kavrayabilmek
* Müzedeki nesnelerin korunması gerektiğini kavrayabilmek
İŞLENİŞ
ETKİNLİK 2.
ETKİNLİK TÜRÜ: EL SANATLARI
ETKİNLİK ADI: EV YAPIYORUZ
DÜZEY: 3. SINIF
AMAÇ: Geçmişten bu güne yerleşim şekillerinin nasıl süregeldiğini ve değiştiğini görmelerini sağlamak.
MALZEME: Karton, Elişi kâğıtları,Kâğıt Makası, Yapıştırıcı,Cetvel,Taş, çubuk, ot, kum, v.b. malzemeler
İŞLENİŞ
Evler ve yerleşim hakkında çeşitli fikirler alındıktan sonra evlerinden getirdikleri malzemeler çıkartılır. Bu malzemelerle; beton bulunmadan önceki evleri yapmaları istenir. Hayal güçlerini sonuna kadar kullanmalarını söyleriz. Yetiştirebilenlerin birden fazla ev yapmaları istenir çünkü yerleşim şeklinin gösterilebilmesi için birçok eve ihtiyaç olacak.
Evlerin yapımı bittikten sonra:
Dersin bittiğini, eski yerleşim sistemlerinin ve evlerin şeklini merak ediyorlarsa geziyi beklemeleri gerektiğini söyleriz.
ETKİNLİK 3.
ETKİNLİĞİN TÜRÜ: Oyun
ETKİNLİĞİN ADI: Müze Sözcükmatiğim
SINIF DÜZEYİ: 2-3. SINIF
AMAÇ: Öğrencilerin müzede geçen kavramları eğlenceli bir şekilde oyunla öğrenmelerini sağlamak,
İŞLENİŞ
ETKİNLİK 4.
ETKİNLİK TÜRÜ: SANAT
ETKİNLİK ADI: Kes- Yapıştır
SINIF DÜZEYİ: 2. – 3. sınıf
AMAÇ: Öğrencilerin müze hakkında ön bilgi sahibi olmalarını sağlamak,
GEREKLİ MALZEMELER: 25X35 resim kâğıdı, pastel boya, renkli elişi kağıtları, internet ortamından, ansiklopedilerden ya da çeşitli dergi ve kitaplardan buldukları çeşitli heykeller ile ilgili fotoğraflar, yapıştırıcı, kâğıt makası
İŞLENİŞ:
Öğrencilerden heykel resimlerini kesip resim kâğıtlarına yapıştırmaları istenir. Daha sonra elişi kâğıtları ve pastel boyalarla resimlerini tamamlarlar. Bir heykelin müzede sergilenişini tasarlamış olurlar. Daha sonra ortaya çıkan resimler sınıf panosunda sergilenir.
GEZİ (Müzede)
ETKİNLİK 1.
ETKİNLİK TÜRÜ: Drama
ETKİNLİK ADI: Neler yok
AMAÇ: Geçmişle günümüzü karşılaştırabilmek
İŞLENİŞ
ETKİNLİK 2.
ETKİNLİK TÜRÜ:DRAMA
ETKİNLİK ADI: Çamur İle Heykeltraş
SINIF DÜZEYİ:2 ve 3
AMAÇ:Çocukların çamur ve heykeltraş yerine geçerek müzedeki eserlerle empati kurmalarını sağlamak
İŞLENİŞ
Çocuklardan bırı çamur diğerı heykeltraş olur. Öğretmen
_ şimdi camur olan kendını rahat bıracak heykeltraş ona ne şekıl vermek ıstıyorsa uygulayacak der.
Heykeltıraş olan cocuk çamura istedığı seklı verır.( kollarını bacaklarını basını ellerını yanı tum vucut uzuvlarını nasıl ıstyorsa o sekle getırecek)
öğretmen şimdi yer değiştireceksınız der . Heykeltraş olan cocuk camur , camur olan cocuk heykeltraş olur... O da istedığı seklı verır.
Öğretmen heykeltraş olduklarında ne hıssettıklarını , çamur olduklarında ne hısettıklerını sorar. Hangısı daha kaolaydı hoşunuza giden hangısıydı gibi sorular sorar..
Çocukların kendılerını hem beden hem sözlü ifade etmelerını sağlayan ayrıca öğretmene cocuk hakkında güzel ipucları veren bır calışma olduğunu görebiliriz.
ETKİNLİK 3.
ETKİNLİK TÜRÜ: DRAMA
ETKİNLİK ADI: BİL BAKALIM BEN KİMİM?
SINIF DÜZEYİ: 2-3.SINIF
AMAÇ: Öğrencilerin müzede gezerken eserler hakkında kalıcı bilgilere sahip olmasını sağlamak amacıyla drama uygulaması yapmak,
İŞLENİŞ
1 .Eli çenesine dayalı oturma
2.bir eli belinde diğer eli yanda ayakta duruş
3.bir ayağı önde diğeri arkada duruş
4.kollarını bağlamış,yüzünde üzgün ifade
5.yüzü gülen, bir elinde mendil olan duruş
Bu duruşlara benzeyen duruş şekilleri çocuk sayısına bağlı olarak kağıtlara yazılır ve çocuklardan kutunun içinden kağıt seçmelerini ve bunları arkadaşlarına söylememeleri istenir. Çocuklar sırayla ortaya geçerek kağıtlarda yazanları canlandırırlar ve arkadaşlarının tahmin ederek duruş şeklini bulmalarını sağlarlar.
GEZİ SONRASI (Okulda)
ETKİNLİK 1.
ETKİNLİK TÜRÜ: MEKTUP
ETKİNLİK ADI: MEKTUP YAZALIM
DÜZEY: 2 – 3. Sınıf
AMAÇ:Gözlemlediği durumları zihinsel süzgecinden geçirip eleştirel bakış kazanmasını ve bu bakışı savunmasını sağlamak.
MALZEME: Dosya Kâğıdı, kalem
İŞLENİŞ
ETKİNLİK 2.
ETKİNLİK TÜRÜ:El Sanatları
ETKİNLİK ADI:KENDİ NESNENİ YARAT
SINIF DÜZEYİ:2 ve 3
AMAÇ:Öğrencilerin, gezi sonrasında gördükleriyle hayal ettiklerini sentezleyerek yeni bir ürün ortaya çıkarmalarını sağlamak
İŞLENİŞ
• Başka bir yöntem bu çalışamayı resimlemesi istenir.Gelecekte bu değişimlerden yola çıkarak nasıl aletler,nesneler oluşabilir.Bu şekli gözünde canlandırarak resmetmesini isteyerek çocuğun yaratıcı yönünede katkı sağlamış olur.
ETKİNLİK 3.
ETKİNLİK TÜRÜ:OYUN
ETKİNLİK ADI:KENDİ ESERİM
SINIF DÜZEYİ: 2-3. SINIF
AMAÇ: Öğrencilerden müzede beğendikleri eserlerden birini seçerek yapmalarını sağlamak,
İŞLENİŞ
Eserin bir gününü planlamaları istenir.
Son olarakta eserin şeklini,kıyafetlerini kendi istekleri doğrultusunda oyun hamurları yardımıyla değiştirmeleri istenir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder