MÜZEDE ÖĞRENME


Okuldaki hemen hemen bütün dersler,
müzelerdeki mevcut malzemeden, doğru olarak kullanıldığı takdirde
daha canlı bir hâle getirilebilir.
Gençleri boş zamanlarında müzeleri tekrar tekrar gezmeye alıştırmak,
bu gezilere çoğu zaman aileleri ve arkadaşları ile birlikte gelmelerini teşvik etmek suretiyle gerek bilgi
gerekse kişisel zevk
ve
estetik arzuları kazandırmak için müzeleri ziyaret alışkanlığını geliştirebiliriz.

Bu ziyaretler,
kapıları kapandıktan sonra da eğitim ve öğretimin durmadığı
fikrinin benimsenmesine hizmet eder ki, işte o zaman
bu en geniş anlamıyla eğitim, ömür boyunca
eğitim demektir.

Müzeye yapılan okul ziyaretlerinin en değerli yönlerinden biri,
öğrencilerin
alternatif öğrenme yolları ile karşılaşarak ve maddî kanıt
ile aktif biçimde çalışma fırsatı bulmalarında
yatmaktadır.

Bazı çocuklar için bu durum,
daha formal olan sınıf ortamında fazla görülmeyen yetenek ve becerileri gösterme şansını sağlayabilmektedir.

Bütün çocuklar için
yeni bir yere gitmek, yeni insanlarla tanışmak, bilgi toplamada
yeni yaklaşımları denemek ve gerçek şeylerle karşılaşmak çok güdüleyici ve uyarıcı olabilmekte
ve
okulda edindikleri bilgileri bir bakış açısına yerleştirebilmektedirler.

Öğrenciler
sınıfı bırakıp müzeye geldiklerinde ilk olarak kendilerini gerçek nesnelerle çevrili bir alanda bulurlar.
Bu, onlara okulda edindikleri bilgiye yeni bir boyut kazandırmaktadır.

Müzelerde fikirler ve kavramlar sınıfta olandan daha farklı bir dilde sunulmaktadır;
bununla birlikte öğrencinin verdiği tepki veya karşılık da
farklı olmaktadır.

Harrison ve Neaf'e göre müzelerde doğru veya yanlış
yanıtlar yoktur.
Bunun yerine neler olabileceğine dair varsayımlar vardır. Bir grubun tepkilerinin farklılığı oranında öğrenme deneyiminin
başarısı söz konusudur.

Kültür
bizim karışık ve temelsiz duygularımızı güçlendirir; böylelikle geçmişten miras aldıklarımızı korumamıza ve
bizden sonraki kuşaklara iletmemize, aynı şekilde toplumla devamlılığı korumamıza, geleceğe bakış açısında yardımcı olmakta
ve bir yaşam geleneği sunmaktadır.

Bir müze,
geçmişin kültürlerine ve insanlarına karşı
daha duygusal bağlar oluşturarak bugünü ve geçmişi
daha yakından ve içten anlamamıza yardımcı olmaktadır.

Ayrıca,
müzelerde yapılan çalışmalar öğretmende oluşan
kimi sabit fikirlerin değişmesini sağlayabilmektedir.

Bazı öğrenciler
sınıf dışında problem çözmede veya iletişimde daha başarılı, yaratıcı ve enerjik olmaktadırlar, buna sebep olarak müzelerin gerçeklik ile ilişkisi gösterilebilir.

Hiç yorum yok: